Att tillhöra en subkultur.

Subkultur eller alternativ livsstil, en grupp som har en avvikande kulturell yttring, skild från de kulturella normer och värderingar som råder i det omkringliggande samhället.
 
Ibland hittar jag nya ord som kan hjälpa mig att förklara.
Ge det en chans att försöka få andra att förstå.
Förstå det liv som är fullt med händelser och människor,
på en annan nivå än det som ni ser i samhället varje dag.
 
För väldigt många år sedan hamnade jag på en fest ute
i en mörk skog, tillsammans med min dåvarande pojkvän.
Min syster hade bjudit med mig på fest, jag var bara 15år.
Det tog två år innan jag började skapa min egna vänskapskrets,
men då som singel och nybliven neonfluffare. Sedan dess
har det blivit min värld. Eller en del av min värld. Jag har
lärt känna många människor och idag när jag går på fest är
det fullt med vänner där. Jag älskar det livet. Att känna
mycket människor. Därför fortsätter jag att hitta nya vänner.
Det finns så många underbara själar. Likasinnande.
 
Samtidigt som jag har alla mina vänner inom kretsen, vill jag
med all min kärlek säga att jag känner många underbara
människor utanför också. Jag är tacksam över alla fina vänner,
oavsett kultur, som finns runtomkring mig idag. <3
 
Ibland behöver jag det mentala utbyte som jag får ifrån kulturen,
därav blir det en hel del resor till Stockholm trots att jag flyttade
därifrån med en anledning; att komma bort därifrån. Men samtidigt
har det senaste året gett mig nya kontakter som gett mig positiv
energi. Flytten har dessutom skapat distans.
 
I alla fall är det event väldigt ofta och vissa fester kan jag bara
inte missa. Så jag får väl se hur bra det kommer att gå och spara
pengar det kommande året, genom att åka mindre till Stockholm.
 
Krogen kan vara kul, ibland. Men det är inte där jag hör hemma.
Jag behöver ha roligt. Jag behöver få komma ut på någon konstig plats,
njuta till musiken, höra hur basen ekar i hela skogen och bara dansa.
Umgås och skratta tillsammans med alla knasiga tomtar.
Det är en viktig del av mitt liv.
 
Och träffar jag någon som det blir något djupare med, måste den
personen förstå min värld, för det går inte att förklara den fullt ut.
Är man inte medveten är det svårt att göra en medveten, om man
inte själv går in med inställningen och nyfikenheten att vilja veta
vad det är för värld. En värld där kärlek, musik och dans sammanfogas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0