Frihetens fjäder.

 
Behövde varva ner efter en varm dag med många flyttlådor.
Jag är påväg.. igen. Det är bara några få dagar kvar i denna
älskade lägenhet med vackra bruna väggar som känns som
en del av mig. Av den person jag är.
 
Jag ligger i soffan och lyssnar på denna afrikanska chillout
och kommer verkligen i stämning. Framför mig har jag samlat
ihop flera drömfångare som skapar ett nytt vackert mönster,
vilket får mig och tänka på alla fjädrar.. och mitt stjärntecken.
 
Tidigare idag läste jag min bok om mitt stjärntecken vattuman
och det har alltid intresserat mig, även om jag inte har gått in
djupt på det. Idag läste jag hela boken och i början av boken
stod det "Ju mer vi vet om oss själva, desto lättare är det att möta
kärlek från vår omvärld." Ju mer tid som går utav mitt liv, så ser
jag fler och fler tecken på hur allt hör samman. Varför jag dras till
vissa saker, vad de får för betydelse för mig och hur jag kan gå
vidare med mitt liv. Jag börjar på något sätt känna mig hel som person
och det är en underbar känsla av självsäkerhet. Jag börjar lära
känna mig själv, i alla situationer, och självklart har alla sina goda
och mindre goda sidor. Och man kan inte älska alla i sin omvärld.
 
Vattumannen är en individualist som går sin egen väg, vet vad hon
vill och vågar stå för den hon är. Hon behöver också sin frihet, som
är hennes ständiga följeslagare. En symbol för frihet är alla fjädrar
som finns i mitt liv, de är lätta, kan sväva iväg och har en gång i tiden
suttit på ett par vingar som har kunnat segla runt i vinden. Ta dagen
som den kommer och inte riktigt ha någon destination med sitt flygande.
 
Flyga har så länge jag kan minnas varit min högsta dröm, att bara hoppa
ut i luften och ge sig iväg. Det är nog därför att äga en bil är så viktigt
för mig, att få känna den frihetskänslan som en bil faktiskt ger mig. Tills
de har uppfunnit mänskliga vingar. Jag hoppas att jag blir en fågel i mitt
nästa liv, om jag inte redan har varit det innan jag blev människa.
 
Fjädrarna sitter på de vackra drömfångarna i mitt liv, vilket i sin tur
symboliserar att följa sitt hjärta och sina drömmar. Fånga sina drömmar
och uppleva de. Att inte fastna som en ekorre i ett hjul, utan faktiskt se
livet för vad det är. Man vet aldrig hur länge man kommer få vara kvar
som människa på denna jord. Livet är till för att levas och trivs man inte,
får man ta ansvar och förändra det som ger en negativ energi. Ibland är
det långa vägar att gå.. men när väl ljuset visar sig förstår man varför
man gjorde som man gjorde. Man känner lycka och kärlek till livet.
 
Jag är som tidigare skrivet påväg.. igen. Det är dags att lämna denna
lägenhet trots att jag älskar den. Men det är något som gör att jag inte
trivs i denna och samtidigt känns denna lägenhet som ett avslutat
kapitel i mitt liv. Nu väntar det nya, vilket känns i hela mig.
 
Att ta en sommar, vilket är min absoluta favoritårstid, helt ledig har
varit mitt bästa val detta år. Att få känna denna frihet gör mig lycklig.
Jag har träffat så många fina människor denna sommar vilket ger mig
mycket energi. Och jag har en hel månad kvar av min ledighet.  
 
En annan del av vattumannens egenskaper är att hon skapar en mur
omkring sig och låter gärna inte många komma innanför den. Hon
tycker inte om att blotta sig, vilket gör att jag möjligtvis ångrar mig över
detta inlägg. Men inspirationen kom och jag behöver få skriva av mig.
Att leka med ord, har alltid varit en del av min passion i livet. God läsning.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: nea

<3 ☼ ¤

2013-07-28 @ 00:25:34
URL: http://familjen-sol.blogspot.com
Postat av: Den skäggiga biffen som inte är så skäggig längre

Här har du en riktigt fin astrologisida som är rätt kort och koncis!

http://www.horoskop-astrologi.com/index.php?page=natal&command=new

2013-07-28 @ 14:46:17
Postat av: denise

riktigt fint skrivet, vill också kunna skriva så!

2013-08-17 @ 22:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0