Sockeroberoende.

Heeej! Kom o tänka på en sak, som jag är sjukt stolt över!
 
Den 1 juni slutade jag äta godis/läsk och kolhydrater.
Under två veckors tid levde jag på sallad och nötter.
Kolhydrater äter jag igen, men sedan 1 juni har jag inte
ätit en endaste godisbit! Det har blivit läsk någongång
till bakispizzan eller till en drink på krogen.. men annars inte.
 
De två första veckorna var värst! Jag trodde aldrig att jag skulle
klara det, jag gick runt och tänkte på godis hela tiden!! Men jag höll
mig, så nu är jag fri från mitt godisberoende. Från att ha ätit godis
flera gånger i veckan, till att inte ens känna ett sug.  
 
Visst, jag äter kakor ibland, men det tycker jag att jag kan unna mig :)
Läsk är utbytt till Loka eller vanligt vatten. Ekonomiskt! Det bästa är att
jag inte ens känner något sug när jag går förbi godis- eller läskhyllorna i affären!
 
Så, ni som tvekar... Det går att bli fri från sitt sockerberoende.
I började hittade jag substitut som nötter och Loka, så att man hade
något & tugga på samt fick de där små bubblorna O_o
 
Lycka till :)
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0