Beslutångest.

Jag lider av grym beslutångest. I alla olika möjliga situationer och jag hatar det. Jag kan bara inte bestämma mig. Tänk om jag bestämmer mig och sen när det är dags så vill jag verkligen inte. Jag måste tänka ut i sista sekund. Det bästa som finns är Ångerrätt, men det är inte i alla situationer som det funkar.

Förra helgen när jag var på fest, så pratade jag med en kompis som håller på med Human Design och ville att han skulle berätta hur jag är som person. Jag tror inte så värst mycket på de där teorierna, men just den punkten som handlade om mina beslut stämde så jävla bra in på mig. Det känns som om jag fick en förklaring till varför jag lider av beslutångest och orden han sa till mig, gjorde mig lättad.

# Låt det ta sin tid, du behöver det #

Ofta så fungerar jag på detta sätt: När jag står inför ett val så blir jag först jätteglad och pepp på det, men sen kommer tankarna om varför jag inte ska göra/köpa det och sen väntar jag alltid på känslan som talar om mig om jag verkligen vill göra det. Kommer inte den sista känslan, så känns det inte helt rätt och jag måste verkligen bestämma mig för att inte göra det. Jag fastnar ofta i den fasen.. och väntar.

Mina beslut tar tid.
Och det måste det få göra...

Kommentarer
Postat av: dissy

Låter precis som mig haha:)



Nej jag har faktiskt aldrig köpt skor där, men tack för tipset. Jag tycker de brukar vara alldeles för dyra. Tradera är bra:) Men oftast blir det h&m. De har fått in 2 jätte fina kilklackar som jag vart lite kär i:)



Just köket är jag fär tillfället nöjdast med, det är det som är rosa och puttinuttigt annars gillar jag orientalisk indredning. Det är så mycket vackra mönster och färger i det.

2011-04-03 @ 12:23:50
URL: http://dissys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0