Måndag och tisdag.

Två snabba, men effektiva dagar har just flugit förbi i mitt liv. Måndagen började med och komma till jobbet och känna av att man har varit ledig två dagar dvs en helg, då butiken såg tom ut. Denna vecka ska jag börja förbereda för alla julgrejer och julklappar som kommer på måndag (!!). Om man vill A på en plats, måste man flytta B till C ochsåvidare. Det är ett stort pussel. Men jag brukar fixa det ;-)

Efter jobbet igår, lastade jag in vinterdäcken i bilen och åkte o hämta Cibba vid tunnelbanan. Jag hade sett en skylt en halvtimme tidigare om däckbyte i högdalen för 200:-. Skönt om det var nära hem och när jag kom dit, så hade de tid direkt, superskönt och ha fått det fixat nu! Efter däckbytet så tog vi bilen till IKEA. Hittade äntligen nya bestick och lite annat smått. Sen gick vi in i IKEA FOOD-affären och lastade på allt vi ville ha. En hel del gott ;D och lite mat också, men fryst mat som inte är med på bilden.



När vi kom hem igårkväll, så satte jag mig i soffan och somnade på en gång, helt slut! Men hade ju ingen väckarklocka och vaknade upp o5.36 och skulle behöva gå till bilen för o skrapa rutorna klockan o5.4o!! Jippie, det var ju bara och skynda sig, men tack och lov så var det inte så farligt mycket frost på rutorna så det gick rätt fort. Sen en effektiv dag på jobbet, mycket spring fram-o-tillbaka. Efter jobbet tog jag bilen ut till Port 73 - det nya köpcentret vid haninge avfarten på nynäsvägen. Jättefint och fräscht, som alltid vid nyöppnat. Drog vidare till ica maxi och sen till länna, där jag gick in på en outlet-intersportaffär och hittade ett par nya skor! :D Kikade även efter en ny vinterjacka och på stadium hittade jag en potienell, men fel storlek såklart. Så efter jobbet imorgon ska jag kolla runt lite i centrum.



Efter dagens runda med bilen, så var det dags och sätta igång med tvätten. Cibba lagade middagen och det vart himla gott! Men är det någon som förstår att jag är helt slut nu? Så fort jag får en lugn stund och kan sitta ner, så känner jag att hela kroppen sjunker ihop och jag vill mest sova. Men samtidigt vill jag inte sova, för då börjar nästa dag och man måste upp till jobbet, men imorgon börjar jag åtminstone klockan o7.

Är på jakt efter mycket nu, känns det som.
Ny bil, ny mobil, ny vinterjacka, nya vinterskor och säkert något mer :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0