Vardagsliv.

Var på ikea igår och hittade en perfekt möbel som jag var på väg och köpa, men på vägen mot lagret så hittade vi en annan möbel och tankarna började snurra om hur det egentligen skulle se ut. Ingenting blev bestämt, utan åka hem och mäta väggarna var prio. Nu sitter jag här med olika idéer i huvudet och vill mest se en lösning, så jag kan få upp det sista ur flyttkartongerna och börja sätta upp grejer på väggarna, så det känns som mitt hem. Köpa massa gröna växter när alla möbler står på plats. Lääängtar! Inredningen är typ det enda jag tänker på nu för tiden, känns det som. Men det är väl bara att jag vill ha möbler på plats, så jag kan börja med mina personliga saker såsom foton och dylikt.


Annars har jag haft en ganska jobbig vecka, i söndags fick jag något sorts migränanfall (som jag aldrig haft tidigare) och fick tunnelseende i mitt vänstra öga och senare fullt med reflexfärger. Min kropp verkade säga mig något, för jag blev hemma från jobbet halva veckan. Jobbade i torsdags, men på eftermiddagen fick jag sjukt ont i huvudet och kände mig okoncentrerad. Fredagen var ok och idag känns det också ok. Det är fan inte kul när man känner sig helt utslagen och ligger på soffan i fyra dagar och tittar på den tråkiga tvn. Tv är verkligen något som snor människors tid. Jag kollar knappt på tv men på senare tid har det blivit lite mer, men jag förstår verkligen inte hur människor kan låta sin tid rulla iväg med tv. Tänk vad mycket mer livet kan ge än att sitta i soffan och glo. Det finns så otroligt mycket man kan göra, men man måste låta sin fantasi flöda. Åker jag omkring på stan så ser jag massa olika äventyr, men som jag kanske glömmer bort sen när frågan kommer: "Men vad ska vi göra dååå?". Kanske borde skriva ned, för att minnas men sen måste man hitta någon som vill vara lite galen också. Jag längtar verkligen till att vara på resande fot, göra som man vill och njuta av det verkliga livet. Vardagslivet är inte det jag vill få ut av mitt liv, för jag vet att det finns så mycket mer, där ute i världen.

Det har vart en extremt lång vinter och alla solstrålar jag ser nu, får mig att le. Jag köpte mig ett par nya solglasögon i torsdags och körde bil i solen och kände mig lycklig. Men sen igårkväll blev det värsta snöokaoset och nu är det lika grått ute som det vart hela jävla vintern. Kan det inte sluta snöa snart?!! Snart ska jag ut och ta en promenad ner till centrum och köpa frukost och hämta mina böcker från cdon. Jag som knappt läser, har just köpt fyra böcker. Eftersom är jag hemma så mycket nu, så känns det bättre och läsa än att titta på tv. Ska bli kul. O ni, ha en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0