Kraften finns inom mig.

Just nu har jag en behaglig känsla i kroppen och det gör mig lite glad. Jag känner att kraften finns där inom mig och att något är på väg att hända snart, med mig och mina känslor. Jag har börjat få tillbaka kraften och se människor och hjälpa de på sin väg i livet. Häromdagen kom jag underfund med att jag kanske skulle vilja jobba med att inspirera människor att följa sitt hjärta och sin egen väg genom livet. Livet är för kort, för att gå runt och må dåligt över ett tråkigt åtta-till-fem jobb, när det finns en hel värld därute. Våga öppna din dörr och se vad världen kan ge dig. Jag har fått för mig att väldigt många människor är rädda och snurrar runt i sin vardagscirkel, utan att tänka speciellt mycket på det.

Jag minns att när kraften var som starkast i mig, för något år sen, så frågade jag alltid människor som jag träffade vad de hade för mål med sitt liv, för tillfället. Det är ganska intressant och få höra folks livshistorier och vad som står framför de, den kommande tiden. Och detta för att få ett bredare perspektiv på hur människan fungerar. Beteendevetenskap är också ett väldigt intressant ämne. Det känns som om det finns så otroligt mycket man kan plugga, det gäller bara och hitta det och veta vad man ska använda sin kunskap till.

Jag har börjat planera för några små äventyr och undra om det är de som fått mig och känna denna sköna känsla, som känns i hela min kropp just nu. Imorgon ska jag gå på fest, för första gången på väldigt länge, och det känns bra vilket det inte gjort tidigare. Det kommer bli kul och komma ut lite, tillsammans med C. Vi hade en fin kväll ikväll också, med middag och lite vin. Har man inte druckit på länge, så blir man lite småfull ganska fort. Vi deckade i några timmar. När vi vaknade upp igen, kunde jag inte somna om, så här sitter jag. Men det känns bra, ensam tid med musik i mörkret.

Nästa helg blir det fest igen och då ska Madde följa med, vilket hon lovade när vi var i thailand för ETT år sen. Det kommer bli jättekul och jag hoppas verkligen att Angelica också följer med. I love you, guys. Tiden har gått sjukt fort, för ett år sen var vi på kho phangan. JAG VILL TILLBAKA!!!

Den bästa festen i mitt liv. <3

För någon timme sen hittade jag en resebyrå som kommer kunna hjälpa oss med öppen flygbiljett hem, och massa andra bra saker man måste tänka på. Känns bra att det är på gång nu, även om pengarna känns långt borta. Men jag ska fan lyckas, jag ska iväg på min jävla resa! Det är ju lite jobbigt nu när jag vill köpa saker till lägenheten också, men jag får försöka hitta någon balans i ekonomin, heh. Det känns så otroligt bra med lägenheten, mitt förstahandskontrakt! En stor tyngd är borta och nu har jag en stabil bostad, som jag kan bo i hur länge som helst. Nu i efterhand känns det verkligen som det var en ren slump att jag faktiskt fick denna fina bostad. Tänk om visningen inte hade vart klockan 10 på morgonen, tänk om hyresvärden inte hade haft som krav att man måste gå på visningen, tänk om jag inte hade ringt och tjatat, tänk om hon/han framför mig hade ändrat tillbaka till sitt 'ja'. Oooooooh vad jag är glad för den blev MIN!!!

Jag är glad inatt, va konstigt det känns. Hehe.

Kommentarer
Postat av: radde

Ja, kom och plugga Beteendevetenskap! :P Jag är kvar i västerås i höst med.

2009-03-21 @ 11:52:46
URL: http://www.randler.se
Postat av: Nea¤

puss¤

2009-03-22 @ 19:12:02
URL: http://neasol.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0