Deep dive corp, en dag som denna.

Deep Dive Corp är underbar musik, speciellt albumet Freestyle Floating. Att gå runt på jobbet på morgonen, eller på stan, med denna musik i öronen får mig att bli lugn bland människor. Musik är det bästa jag vet och att kunna stänga av sig från omvärlden och få vara i sin egen värld för en stund, är en underbar känsla. Har man hörlurar från sony ericsson, så hör man verkligen detaljerna i låtarna på ett helt annat sätt än att spela det högt härhemma på de stora högtalarna. Även om det är nice på sitt sätt. Ibland när jag sitter på tunnelbanan och lyssnar på någon låt, så får jag oftast en ny upplevelse av låten, bara för att jag just hör alla detaljer. Jag älskar tex musik med trummor, det är så kraftfullt.

Tänk om alla skulle lyssna på tex Deep dive corp - Daydreaming.mp3, fan vilket lugn det skulle vara i folks huvuden då. Ok, alla har väl inte samma musiksmak, men en sån avslappnad låt.  Deep dive corp - Eagle.mp3 är också en underbar låt, på ett annat sätt. Det är så underbart och hitta musik som man verkligen fastnar för, som jag egentligen inte har en aning om hur jag fått tag på. Sökt på något, som lett till något annat.

Det är inte många saker jag känner glädje för just nu, men jag försöker hitta de små sakerna som ändå ger mig något och försöker leva på den känslan så länge det går. Jag satt i veckan nu och pratade med angelica angående detta år och sommaren, som förhoppningvis kommer snart. Det är dags och bestämma semester, vilket alltid känns så svårt när det fortfarande ligger snö ute på marken. Var det inte jul nyss? Vi ska iallafall åka till portugal i sommar, på freedom festival och av en slump så gick vi båda in på hemsidan för festivalen utan att den andra visste om det, och för första gången på länge så kände vi båda två någon sorts glädje, över något att längta till. Och att det faktiskt inte är allt för långt bort. Har det redan gått tre månader av detta året, så kommer nog fyra månader till gå ganska fort, hehe.

Jag längtar till våren nu, eller det jag längtar mest till är min stora kraft i livet, Solen. Att kunna vara ute o träffa vänner utan att frysa hela tiden, att kunna vara spontan och le med solen i ansiktet. ¤ ¤ ¤

Idag lämnade jag ifrån mig nycklarna till min gamla lägenhet, och det känns väldigt bra faktiskt. :]
Här är några bilder från sista gången jag var där, igår.



Efter att jag hade lämnat nycklarna, åkte jag in till stan och gick omkring i den kalla staden i några timmar innan jag mötte upp Madde. Vi skulle kika på glasögon till henne, vilket gick väldigt bra. =)

I love you.



Kommentarer
Postat av: Nea¤

vill bara skicka lite kraft och vårsolstrålar¤ <3

Du är vacker min vän!

2009-03-16 @ 22:21:33
URL: http://neasol.blogspot.com
Postat av: Tjelsi

Hoppas du mår bättre snart :)

Kram



ps: lyssna på the shins!

2009-03-19 @ 01:06:22
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0