Akuten.

Just nu är klockan 21 och jag har inte sovit på 35 timmar och känner mig faktiskt inte särskilt trött, men tror nog att det är smart och gå och lägga sig snart. Så jag är pigg för morgondagens skola, som ska handla om Stilhistoria. Ska bli superkul och kolla igenom stilar, speciellt 70-talet. :)

Åter till rubriken. Jo, igårkväll klockan 1 skulle vi gå och lägga oss och medans jag ligger själv i sängen, så gäspar jag och min käke låser sig. Jag har haft problem med mina käkar tidigare, men aldrig att de låst fast sig och jag inte fått loss de. Så jag fick panik, svimkänslor och började gråta. C försökte lugna ned mig, men det kom vågor av panik varannan minut. Hemskt! Panik över att jag aldrig igen skulle kunna stänga munnen samt att vi troligen skulle vara tvungna att åka in till sjukhuset. Jag hatar sjukhus.

När jag lugnat ner mig lite, så tog vi bilen till Akuten på SÖS. Jag har aldrig vart på Akuten förut och hade bara hört skräckscenarie därifrån. Vi fick komma till ett väntrum och blev nästan på en gång hämtade av några som skulle skriva in vad det var för problem. Så då kändes det som om detta skulle gå fort!

Men.. sen fick vi vänta i TVÅ timmar för att jag skulle få röntga mig i en ufomaskin. Och inga piercingar fick jag såklart ha på mig, så var tvungen och ta av mig alla mina smycken. Har nog aldrig känt mig så naken. Efter röntgen var det bara och vänta igen och klockan SJU kom en käke-kirurg som satte tillbaka min käke på 2 minuter. Den hade hamnat ur led och jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det igen. Jag kunde inte sova på hela natten, eftersom det gjorde så ont. Myste med C istället ;)

Så vi spenderade 5 timmar på två stolar och sedan en 80cm brits. Jippi vilken bra natt! Men det bästa med natten var att jag och C var tillsammans hela tiden och det kändes så lugnade för mig. <3 Samtidigt som jag hade ont och knappt kunde prata, så tänkte jag på skolan. Hur skulle jag orka gå till skolan och började fundera på halvdag. När jag kom hem vid 07:30 så kände jag mig pigg och bestämde mig för att dra till skolan och köra på tills jag verkligen inte orkade mer. Jag var kvar hela dagen! ;)

När jag kom hem så köpte vi mcd och jag har nog aldrig ätit så god mat som den jag åt idag, då jag bara ätit lite yoghurt och banan på 1,5 dygn. Sen var det dags och plugga och nu är jag äntligen klar och sitter här. Och känner mig faktiskt inte speciellt trött, som sagt.

Idag jobbade vi med Möbeldesign och jag skulle ta fram möbler till denna coola skoaffär!



Och nyss blev jag klar med färg och form-uppgiften, som vi ska presentera imorgon.
"Lekrum unisex"



Nu är det dags och sova, så man orkar med nästa rolig dag! :)

Kommentarer
Postat av: Cicci

Åh jäklar va ont!! Tur att de löste sig och att C var med! <3

Åh kul med utbildningen! :) :)

2011-08-30 @ 13:17:17
URL: http://kikkiola.blogg.se/
Postat av: Cicci

Åh ja vet! :) Ja älskar deras grejjer, å hela gänget, läser typ allas bloggar! :p

Men man skulle ju bli ruinerad om man handlade allt de la upp.. :)

2011-08-31 @ 08:15:35
URL: http://kikkiola.blogg.se/
Postat av: erica

å fy fan vad läskigt! det där är en av mina mardrömmar!!

2011-09-02 @ 18:35:18
URL: http://icatrasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0