När karriären tar över.

Jag brukar beskriva mig själv som en karriärsinriktad bohem
vilket är en salig blandning. Folk har förutfattade meningar 
om att jag är en hippie. Jag älskar den bohemiska sidan
men det är min privata sida. När jag arbetar är jag otroligt
fokuserad och målinriktad på att göra det bästa resultatet
ifrån mig. Jag gör alltid mitt bästa och därför kan det ta tid.
 
Jag skriver om mina texter ett flertal gånger innan jag tycker
att meningsuppbyggnaden är bra. Jag älskar text, jag älskar
att skriva men det går inte snabbt. Detta medför att tiden
rinner iväg och jag vet att jag måste lägga mycket tid på mina
texter, jag kan inte bara "skriva ihop något". Jag fungerar inte så.
Tiden är min svaghet, texten är min styrka.
 
Just nu är jag slut, helt jävla slut. Jag har tappat motivation till
att skriva texter och det ska skrivas texter hela jävla tiden. Jag
orkar inte mer. Jag sitter just nu med en text som jag har kämpat
med i två dagar och som inte ger sig. Om ett dygn ska den in och
här sitter jag med ett nedstängt dokument. Jag orkar inte.
 
- - -
 
Det senaste halvåret har varit helt jävla underbart med alla uppdrag
och rekommendationer som jag fått. En fot in i en värld, som för mig
har varit en drömvärld sedan jag var ett litet barn. Underbart! Men det
finns en baksida på myntet också. Det har varit så otroligt mycket jobb
så jag har inte under den senast tiden, månaden, månaderna, hunnit
träffa mina vänner, dra iväg på spontana äventyr, gått ut och druckit
den där ölen utan att känna en stress. Hela tiden är det något som ska
göras, hela tiden. Jag längtar så otroligt mycket till sommaren, MEN
först ska jag jobba en månad, haha. Det ska bli roligt och jag hoppas
att det blir annorlunda när det är det enda jag behöver fokusera på
under en månads tid. Det enda! Förutom mina egna kreativa projekt.
 
Jag har velat gå till gymmet i ett halvår. Det var för ett halvår sedan
det började. Jag har inte hunnit. Jag har suttit med den här jävla
datorn i mitt knä och skrivit, fixat, skrivit eller sökt efter inspiration.
På måndag tänkte jag börja träna igen. Får se hur länge det håller i
sig innan den sista kursen äter upp mig också.
 
Och samtidigt under detta underbara men jobbiga halvår, har mina
inre känslor blivit helt fucked up. Jag har tappat kontrollen och undrar
när det ska kännas bra igen. När jag ska sluta tänka på människor som
har slutat bry sig. Jag tror inte jag har haft tid att reda ut det där och
därför fortsätter frågorna att flyga genom mitt huvud. Jag har inte orkat
ringa för jag har inte tid och bryta ihop.
 
Ja, summan av kardemumman.
 
Jag saknar mina vänner, och det känns som om jag har tappat kontakten
med hälften. Jag saknar att vara i Stockholm att umgås men jag åker
endast dit några timmar vid varje besök. Jag vill strosa runt i solen, utan
att veta vart jag ska gå, äta en glass på kajen eller sitta i parken med en öl.
Jag vill ha sommar. Jag vill ha ledighet. Jag vill ha.. kontroll på läget.
Men just nu har min karriär tagit över mig.
 
(Samtidigt är jag otroligt tacksam och glad över allt som har hänt,
en dag ska jag berätta om vilka upplevelser jag har varit med om.) Godnatt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0