Min konstiga helg.

Idag är det måndag, en ny vecka. Efter en konstig helg. 

I fredags skulle jag gå ut, men klockan tolv tog soffan mig istället. Ångrar det lite nu i efterhand, för det hade vart riktigt kul och gå ut.. för en gångs skull. På lördagen drog jag och Linnéa hem till Hanna, som var så snäll och grillade god mat till oss på sin balkong. Det är alltid god mat hemma hos Hanna! Tänk om man själv hade det breda sinnet för mat. Får alltid inspiration av min fina vän.



Efter middagen och schlagerfestivalen var det dags och dra in mot stan, där jag skulle möta upp Madde och gå ut. Tunnelbanan var försenad (min vanliga tur när jag är hos Hanna) så klockan sprang iväg och klockan 2 kom jag in till stan. De skulle dra vidare mot Ö-malm, my big No No. Jag fick inte tag i Cibba överhuvudtaget och då blev jag sur och åkte hem istället. Lyckad utgång! Som vanligt...

La mig på soffan och vaknade på söndagsmorgonen klockan 1o av ringklockan på ytterdörren, jo då var det dags för och åka iväg på ko-utsläpp! Jag har då aldrig sett en så trött C öppna dörren och sen bli pepp på att dra iväg. Vi klädde på oss på 5 minuter, eller ja jag hade kläderna och sminket på mig från dagen innan haha. Vi hoppade in i mina svärföräldrars bil och drog iväg ut mot Gålö.



Det var lång kö, mycket folk.. mestadels barn och det regnade. Vi kom dit någon minut innan kossorna skulle springa ut. Stod och kollade när de sprang ut, men de hoppade inte så mycket som vi hade hoppats haha. Vi stod där i 1o minuter och bestämde oss sedan för att åka hem. Då vi var ganska nära mami, så åkte vi förbi på en spontan söndagsfika.

Jag tycker om dagar som det regnar, speciellt om det bara gäller en dag och man sitter på landet.
<3

Resten av söndagen flöt på med o städa, skriva en att-göra-lista (jag älskar listor), slänga skräp, fixa i min garderob, komma på ett nytt litet projekt för köket och baka kaka. Samt irritationsmoment, därav mitt måndagsuppvaknade.

Efter jobbet idag, åkte jag och köpte lite hyllplan till mitt nya projekt i köket.
Bilder kommer när det är klart! Om det nu blir bra.. :)

Förresten, sett de nya goda frimärkena?!! :D




En rolig grej som hände i helgen iaf.. Vi bokade flygbiljetter till Berlin i juni!
Äntligen ska jag åka o hälsa på syrran. Wiiiie ", 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Iiihhh jaaa listor is the shiiiiit! :)

Måste som sagt börja me min till Fusiion snaart! :)

Tack för igår också! :) supermyyys!

2011-05-19 @ 14:52:39
URL: http://kikkiola.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv AHAH jag vet jag ska köpa den idag :D:D

2011-05-24 @ 08:48:08
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0