Nya möbler :D

Det är kul att man kan bli så glad av lite möbler! =D

Igår efter jobbet, åkte jag och angelica till ikea. Vi spenderade flera timmar på varuhuset i kungens kurva. Jag är väl där 2ggr/månaden medans angelica har vart där 2 ggr i sitt liv! Vi åkte först upp till våning 3, där vi käkade en riktig ikeamiddag och började diskutera vår 30-årsfest, hahaa. Sen gick vi omkring på den våningen och när vi hade kommit ner till våning 2, så var det dags för 5-kronorsfika! Cafét låg längst in i barnavdelningen, och då var man tvungen och gå förbi massa gosedjur, där vi råkade plocka på oss en varsin maskot, en varsin iller / mink / vessla och en vit liten husmus till angelica.



Sen blev det shopping för hela slanten i resten av varuhuset och när vi kom fram till kassan började vi plötsligt känna oss lite stressade. 10 minuter kvar till stängning och långa köer och angelica skulle hämta ut sin hylla på varuutlämningen på nedre plan. Men vi hann :D (Och det gjorde alla andra också, som skulle till utlämningen, för de stänger inte förrens alla har fått sina möbler såklart hehe)



Sen kom vi till bilen och skulle packa in dessa 3 kollin plus ett bord, två korgar, en lampa, tallrikar, skål.. Jag är alltid optimist när det kommer till min bil, det går in sjukt mycket i den! Vi hade väl lite problem i början, men vi pressa och pressa och pressa och tillslut fick vi in det största kollit och då var de andra inget problem. Men frågan var ju bara hur vi skulle få ut de sen hemma hos angelica :p Vi körde iväg med vår lilla lastbil hem till henne och det var faktiskt lättare och få ut paketet än att få in det! Lyfte upp allt i lägenheten och trodde att vi åtminstone skulle orka montera ihop bordet, men vi var så trötta så vi kikade på idol och somnade. Det ska bli så himla kul och komma hem till angelica sen, när hon har fått upp möblerna och kommit iordning. Tror verkligen det kommer bli superfint i hennes lägenhet. Glad för att hon äntligen fått en egen lägenhet!!

Upp igen vid halvsju, körde angelica till jobbet medans jag själv tog bilen hem. Ledig dag som började med att jag blev irriterad när jag kom hem. När jag efter någon timme skulle hoppa in i duschen kände jag att jag började se konstigt, reflexer och tunnelseende. Migrän! Gick och la mig i sängen och drog täcket över mig, så att det skulle bli mörkt. Efter en kvart blev det tråkigt och jag gick upp igen, chillade lite och någon timme senare drog jag iväg. Mitt mål för dagen var att besöka Erikshjälpen som är en secondhandbutik, som jag har hört ska vara bra. Det finns två butiker i sthlm och jag åkte iväg till spånga, men fick inte ett jättebra intryck av den butiken, köpte bara två småsaker och frågade om de hade adressen till den andra butiken i Vårby. Hoppade in i bilen och bestämde mig för att åka dit och fan va bra val! Direkt när jag kom i butiken kändes det lugnare och så hade de mycket finare saker. Sen såg jag den; en superskön snygg fåtölj! Beslutångest! Skickade sms/mms till tre olika personer för att försöka få hjälp och min bästa mamma ringde upp mig och sa: KÖP DEN! Jag tänkte lite till, men sen köpte jag den! :D Betalade och körde fram bilen till varuutlämningen och sen skulle han som jobba där hjälpa mig och få in den i bilen och den fick inte plats! Hahaha, men vi fick in i den i bagageluckan och sen fick jag köra med halvöppen lucka. Första gången, men det gick bra. Kom hem och ställde upp den i mitt vardagsrum och kände mig jätteglad!



Var lite orolig över C's reaktion, men han tyckte också den var skön. Så nu sitter jag här i min nya fåtölj och trivs verkligen. Nu känns det verkligen som om jag gjorde rätt val! 325 kronor, vilket fynd! =)

Här är mina andra klipp idag!

Kommentarer
Postat av: Nea

yeeeejj jag var en av dom tre :D <3 även om jag inte var supersnabb på att svara, men du gjorde bra val att köpa den! :D LOVE!

2010-09-28 @ 20:54:02
URL: http://familjen-sol.blogspot.com/
Postat av: Cicci

Hahah!! fan va skön du är Vanilla Yen, vi är så himla lika du å ja märker jag,, Mitt å Min vän Anjelikas ikea besök i kungens kurva var PRECIS likadan!! hahah!! Vi fick dock åka kommunalt..!

Ha en superfin helg! :)

Peace!

2010-10-08 @ 14:41:06
URL: http://kikkiola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0