Sjukvården suger pengar.

Hata hata sjukvården!!!!! Jag vill inte gå dit överhuvudtaget, men man måste väl för att på något sätt kunna bli frisk. Men jag skulle uppskatta att om jag betalade 140kr efter att ha beskrivit mitt problem inte få en sk läkare som inte vet ett jävla skit. Jag har inte några bra erfarenheter av sjukvården och har väldigt svårt för att få förtroende för läkare, då jag ofta känner att jag vet mer än vad läkaren vet. Jag gick en timme tidigare från jobbet idag, för att jag skulle till vårdcentralen. Betalade 140kr i receptionen och kom in till en läkare som inte visste någonting. Han gav mig en remiss och bad mig att gå upp till öron/näs/hals-avdelningen och visste inte ens vilken våning det var. Jag frågade om jag skulle få en tid på en gång, men det skulle jag höra med de däruppe. Sen frågade jag om jag måste betala 140kr till och han svarade ja. Jag som alltid brukar tacka läkarare innan jag går, sket totalt i det den här gången och smällde igen dörren och var förjävligt förbannad. Ska jag för det första missa pengar genom att gå tidigare från jobbet, betala 140kr för att gå till någon idiot som ger mig en remiss och sen betala 140kr för att få prata med en annan läkare, när jag från första början förklarade mitt problem för telefontanten när jag ringde imorse??? Jag gick upp till den önh-avdelningen och hon i receptionen där sa att de skickar en kallelse. Från att ha vart en litet akut problem, så ska jag vänta på en jävla kallelse? Som dessutom säkert kommer ligga på jobbtid, men jag tänker fan inte förlora mer pengar för att betala ännu mer pengar till den jävla sjukvården.

Jävla skit säger jag bara.

Imorgon tänker jag fan ringa o klaga och dessutom avboka ett annat läkarbesök hos min sk husläkare. Jag tänker fan aldrig gå tillbaka till han. Vart finns de kompitenta och trevliga läkarna? Så jävla trött på läkare!!!

Kommentarer
Postat av: Maja

Känner precis samma sak. Värdelöst att betala pengar för att få höra var man har ont. Idioter!



Du har en liten utmaning i min blogg btw. <3

2009-05-04 @ 22:00:56
URL: http://dendansandeelefanten.blogg.se/
Postat av: Nea

åååhw gumman :( vilka idioter :( hoppas du blir frisk snart iaf utan dom där dummingarna!



Pussa¤

2009-05-05 @ 22:32:41
URL: http://neasol.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0