Livets gåta.

Det är konstigt hur allt man drömt om, tänkt på, hoppats på och trott på har försvunnit bort. Dagligen försöker jag söka svaret på livets stora gåta. Vad har egentligen hänt det senaste året. Jag minns vilken livsglädje jag hade i början av '08. Allt var galet. Nu känner jag mig mest som en gammal kärring som undrar vart allt har tagit vägen. Eller alla människor som fanns runtom. Jag vill ut och göra saker, leva galet igen.

Starka hormoner har strömmat igenom min kropp de senaste månaderna och idag beslutade jag mig att sluta med dessa starka och prova en mildare variant. Men ha ett uppehåll på en månad, för att se om jag kan hitta tillbaka till mig själv och mina egna tankar och känslor. Just nu blir jag förvirrad av allt som händer inom mig, som ändrar sig minutvis. Jag vill känna igen mig själv, för jag vill inte tro att detta är att bli vuxen(?). Jag vill ta över kontrollen och kunna hantera.

Idag när jag satt på Wayne's och åt en god frukostfralla, så såg jag en man vid ett annat bord som satt med en dator och en tjej vid ett annat bord som satt o skrev i ett block. En tanke, som aldrig tidigare dykt upp, dök upp. Journalistik. Jag tänkte inte längre än att få skriva och kunna frilansa. Vet inte alls vad för sorts journalist och om det ens skulle passa mig, men en tanke om framtiden iallafall. Alltid något. Tänk att kunna frilansa, kanske från något annat land, och sitta där med sin laptop och skriva. Snart ska jag köpa en laptop, frihet med trådlöst nätverkskort att kunna gå runt i lägenheten. Ligga en sväng i sängen eller sitta ute på balkongen med solen i ansiktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0