Jag har fått ett förstahandskontrakt!

Veckohoroskop - vecka 05
Solförmörkelsen den 26:e faller på Jupiter i ditt tecken, något som för med sig ett euforiskt budskap om hopp inför framtiden. Efter en svår period, kommer välsignelser in i ditt liv på många olika plan.

Den här veckan började som vilken vecka som helst, men har slutat som en mycket speciell vecka. En ny period i mitt liv. Jaaaaa! Jag har fått en ny lägenhet!!!! Jag är så glad och det känns som en stor sten i mitt liv äntligen är på väg bort. Jag ska flytta in i en tvåa på 59 kvadrat!!! Det är så galet och jag känner mig så glad. Ett sovrum, ett vardagsrum, ett riktigt kök, ett badrum, en balkong, en walkincloset plus 6 garderober... ooh! På måndag skriver jag kontrakt och får nycklarna, känns helt sjukt. ÄNTLIGEN!


Lägenheten låg ute i 2 dagar på bostadsförmedlingen och jag hade plats 18. I fredags var jag på visning klockan 10 på morgonen och hyresvärden sa att de bara kommer ge lägenheten till de som har vart på visningen, vilket var till fördel för mig. När jag åkte därifrån var det tre personer framför mig, som hade vart på visningen. Jag räknade ut att jag skulle ha ganska bra chanser att få den. Man skulle bestämma sig till måndagen 11,30, så jag gick hela helgen och väntade... När måndagen väl kom gick jag med telefonen på mig jobbet, kollade på den hela tiden men ingen ringde. Det blev tisdag och ingen ringde, men lägenhet låg fortfarande kvar på min förstasida. På lunchen ringde jag upp bostadsförmedlingen och hon i växeln svarade med att jag var på plats 2 (precis som lägenheten jag kollade på i bagarmossen) och jag svarade med ett FAN. Hon skrattade och sa; Det där kom från hjärtat va? Hon visste inte varför det inte hade hänt något med lägenhet, dvs att det blivit något förslag till hyresvärd med person 1. Jag la på och kände att nu blir jag tvåa igen.

Det blev onsdag och det hade inte hänt något med lägenheten på hemsidan, så jag blev irriterad över att det nu hade gått två dygn sen man skulle svara och ingenting hade hänt. Jag ringde upp bostadsförmedlingen och skulle få prata med handläggaren för just denna lägenhet, kom till en kö och råkade bli bortkopplad. Jag ringde upp igen och hon i växeln krånglade lite och jag blev lite frusterade och sa: Koppla mig bara till den där kön! Jag fick äntligen tag i handläggaren och frågade varför det inte hade hänt någonting med lägenheten och att jag var väldigt intresserad! Hon berättade att hon inte fått tag i person 1, men skulle prova en gång till annars skulle hon ringa tillbaka till mig. Hon började prata om att jag skulle faxa in mina inkomstuppgifter och så, det kändes bra. :) Jag gick ut och jobbade med telefonen i fickan och efter ca 45 minuter såg jag ett missat samtal, sprang in mot kontoret och mötte Peter i dörren med jourtelefon och samtidigt säger han i telefonen; "Ah, då blir hon nog glad" Jag fick åter igen prata med handläggaren, som bad mig att faxa in anställningsbevis med inkomstuppgifter, men samtidigt var hon tvungen och skriva att hon inte hade fått tag i person 1. Jag ringde till vårt huvudkontor för att få fram ett inkomstpapper, men då var vår löneassistent på möte och lunch, väldigt frusterande kan jag lova! Klockan 13,10 var hon tillbaka och sa först när jag ringde att de helst vill att vi ringer en dag innan om vi ska ha inkomstpapper, men jag sa att det var snabba puckar och hon fixade det på en halvtimme.

Hon faxade iväg mina papper till hyresvärden och när jag nu loggade in på bostadsförmedlingens hemsida, stod jag fortfaranade på plats 2. Även om jag var glad, kunde jag inte ta ut segern helt. När jag gick hem vid fyra på eftermiddagen så loggade jag in igen och nu stod det att jag var på plats 1!!! På torsdagen ringde handläggaren på bostadsförmedlingen och bekräftade att jag var på plats 1. Jag gick hela dagen med telefonen på mig och undrade varför ringer de inte. Mina söta jobbarkompisar sa att de var på möte och lunch etc etc. Det är inte lätt och jobba när man går och väntar på ett viktigt samtal. Jag var på lagret när jag såg "Ett missat samtal" och sprang in till kontoret och ringde upp nummret. Jag sa att någon hade ringt från det här numret precis och hon i telefonen svarade att det var hon. Sen sa hon; Du har sökt en lägenhet hos oss och DU HAR FÅTT DEN!

Yeeeeeeeeeeeeeeeees!
På måndag klockan 15 åker jag till Ikano Fastigheter och skriver kontrakt för Min tvåa på 59 kvadrat!!!

Jag vill tacka alla mina söta jobbarkompisar som har vart med mig hela veckan, hejat på mig, hjälpt mig. Det enda jag har sprungit runt och snackat om, är just denna lägenhet. Tack!!! Ni är guld.
Vem vet, det kanske blir lite classe-inflyttningsfest sen :)

Idag var jag och hämtade flyttkartonger, så ska börja packa redan nu i helgen. Jag kommer troligtvis flytta den 15 februari, så det är ju bara två veckor kvar! Det kommer bli så underbart att äntligen få utlopp för mina inredningstankar. Att få en stadig grund i mitt liv, ett hem där jag vill bo.

Kommentarer
Postat av: Nea¤

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! din lycka smittar av sig! :D glad jag blev av att läsa detta! Längtar tills jag får komma och hälsa på! <3

2009-01-31 @ 22:32:38
URL: http://neasol.blogspot.com
Postat av: Sune

Gratulerar El =) Hoppas du kommer att trivas. Kram

2009-02-03 @ 21:31:40
Postat av: Tjelsi

Grattis, ser ljust och fint ut! ^^

2009-02-06 @ 10:45:19
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0