Att inte leva i framtiden.

2006.05.08


Tiderna förändras och historien är en annan. Ramlade in i gamla mappar med olika bilder från tidigare delar av mitt liv. Det är mycket som har hänt under åren. Många olika människor som fått olika platser i mitt hjärta. Bilder är bra för att minnas. Jag raderar ingenting. Så har du kommit in i mitt liv, så finns du alltid kvar i mitt bildminne. Jag lever på minnen, vilket inte alltid är så bra. Borde försöka uppskatta nuet istället, vad jag faktiskt har i dagsläget. Jag har vunnit tre stora önskningar, som jag minns att jag hade i början av 2oo6. Jag ville ha jobb, lägenhet och körkort.

Två dagar efter att denna bild togs, så började jag på Clas Ohlson som deltidsmedarbetare och sen gick det fort för mig att utvecklas i den butiken. Jobbade heltid hela sommaren och på hösten fick jag erbjudande om en heltidstjänst. Bara några månader efter det, fick jag erbjudande om att bli dekoratör då min kära kollega skulle få sitt första barn. Jag tackade självklart ja och det jobbet har verkligen fått mig att växa och använda lite mer av min kreativitet. Det har vart en stor utmaning och samtidigt väldigt roligt. Under tiden har jag också vart med och byggt om hela butiken 3 gånger, då vid nytt katalogsläpp. Och nu i början av detta år, så fick jag erbjudande om att vara nyckelansvarig/arbetsledare samtidigt som jag fortsätter med dekorationen/kampanjen. Nu i maj är det 3 år sen jag började som deltidare och idag står jag här med 3 tjänster i 1. Jag är fan grym! (Det är bara att jag ska inse det också...)

Lägenhet, ja. I slutet av juni 2oo6 fick jag min första lägenhet på emågatan. En mysig liten etta på 25kvm, som jag trivdes så jävla bra i. Mycket minnen med olika människor. Under 2oo8 började jag känna att lägenheten var för liten, för min personliga utveckling och kreativitet, så jag började leta som en tok efter en ny. Det var tungt, då det är väldigt svårt och få tag i lägenheter. Men sen, av en stor slump, i början av 2oo9 så fick jag den. Min tvåa på 59kvm, där jag sitter nu och har utrymme för all min kärlek till inredning. Det är dock väldigt frustrerande att jag under de två senaste månderna har levt på extremt lite pengar, då det kostar och flytta! I slutändan är det självklart värt det. För varje dag som går nu och för varje lite grej som blir upppackad, så blir jag lyckligare över att det faktiskt är min bostad - mitt hem. Här kan jag bo så länge jag vill och det känns så underbart.

Och körkortet, det klarade jag i oktober 2oo7 och en månad senare köpte jag min bil, som för andra året i rad gick igenom besiktningen häromveckan. Jag får alltså köra med "Foxy" i ett helt år till, innan nästa besiktning. Jag minns när jag köpte min bil, det var en sån kick. Det var som om att klara körkortet en gång till.

Jag uppnådde mina tre stora drömmar.
Och nu har jag nya drömmar.

Det är bra att ha något att sträva efter, små och stora mål, för att få motivation i livet. MEN jag måste lära mig och uppskatta det som händer NU också, och inte bara leva i framtiden. Jag är dålig på det, extremt dålig. Känslan av att vara nöjd når mig inte.

Kommentarer
Postat av: cibb

kanns mysigt a lasa dina tankar sahar nar man ar ifran dig. du kanns sa nara pa nagot satt. blir sa berord av dig, det gillar jag. jag vet nagra saker som i alla fall jag vill att vi ska gora tillsammans som man kan se som stora eller sma stora mal. bade privata saker o mindre privata. du kanske vet nagra av dem. vi tar det nar jag kommer hem :) blir jatteglad av att du k´nner dig lyckligare nu nar solen tittar fram, du e nog en sommar manniska, en valdigt vacker sadan. sitter a tanker lite pa vad vui ska gora nar jag kommit hem, hehe, de far du inte veta nu, det ar ju hemligt!!! :D massor av varma kramar, ut i solen a njut! jag horde forresten att det var jattebra vader dar hemma ocksa. myys. da kan jag ha pa mig shorts nar jag kommer hem ocksa kanske, vi far se :) Jag tycker om dig valdigt mycket Yennie PUSS



En sak till ocksa, FAN VA HET DU AR!!! :D

2009-04-11 @ 18:01:04
Postat av: yen

oooh. nu är jag nyfiken! kom hem (:

tack för dina fina ord. de berör mig... puss.

2009-04-11 @ 18:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0