En onödig händelse med många svar

Du är inte värd mina tårar. Det är svårt och det vet du, men jag pendlar mellan att vara arg och att vara ledsen. Det är bättre och vara arg för ditt beteende är inte okej. Jag har börjat se ett mönster över allt du har berättat om ditt liv och allt vi har varit med om tillsammans. Du testar mig så jävla mycket just nu för du håller på att tappa kontrollen om mig.

Jag har ett eget liv och jag har vänner. Jag är stark som person och jag tar inte vilken skit som helst. Vad jag har vart med om tidigare i mitt liv, har gjort mig till den jag är. Jag slåss inte, för jag behöver inte. Jag känner mig inte större och bättre för att slå ned någon. Men jag säger ifrån när det blir för mycket. Jag skriker. Så som jag skrek i telefonen i fredags natt, har jag inte skrikit sen jag blev jagad av en okänd man när jag var 17 år. Du slängde ur dig så jävla mycket skit, vilket jag tog till en början för att du var jävligt förbannad men sen kom det till en gräns när jag inte tog mer. Hot och extremt fula ord.

Du triggade upp dig själv hela kvällen och utfallet kunde egentligen ha kommit på vem som helst. Det blev min vän och du satte mig i en situation som jag inte är värd att hamna i, efter allt jag gått igenom den senaste tiden. Jag mår bra nu, men du försöker få ned mig till noll igen. För att jag ska sakna dig. Kontakta dig. Vilja ha dig. Men jag tänker fan inte sakna dig, för du är en person som hotat en av mina kompisar och kallat en annan hora. Det är inte okej.

Jag har saknat dig så otroligt mycket tidigare och saknad är en känsla som tar så jävla mycket energi av en själv. Jag har äntligen börjat fokusera på mig själv igen och så kommer den här situationen när du vill att jag ska välja en sida. För att du ska se vart du har mig. Hur mycket kontroll du har kvar över mig.

Du vill alltid vara störst och bäst, men hamnar du i situation där jag och mina vänner umgås så är du inte i fokus och du ser allting som hot mot dig själv. Istället för att se att folk faktiskt kan vara trevliga och roliga, så ser du bara på folk med negativa ögon. Om du väljer vilka du ska prata med är du jättesocial och trevlig, men så fort fokus hamnar på någon annan än dig så blir du otrevlig. Blir man bjuden på en shot kan man väl ta det som en snäll grej, istället för att tycka det var för mesig sprit och vilja bräcka med någon annan sprit. För du är ju grymmast? Hela tiden.

Det som hände nu, handlade om så mycket mer vilket jag inte förstod till en början. Jag har börjat se dig på ett helt nytt sätt och fått svar på vad som egentligen händer. Drömbilden har blivit en verklighetsbild. Jag har blivit ganska chockad över vad som har kommit fram. Vad det innerst inne verkligen handlar om.

Det känns som en lättnad, på ett sätt. Jag kommer kunna fortsätta vandra framåt nu. Jag är yennie och jag lever ett liv, som jag vill ska fyllas med äventyr, möten, resor och personlig utveckling. Jag vill leva.

¤

Mitt horoskop lördagen den 11 oktober 2008



Kosheen - Let go.mp3

Kommentarer
Postat av: tindra

Du e en av dom starkaste människorna ja känner! det finns inget du inte kan göra.. det är de som får dig att bli DU.. Ja beundrar dig så otroligt mycket.. Älskar dig min underbara vän!! <3

2008-10-12 @ 17:16:44
Postat av: ...

Det blir nog bäst så. Lycka till och lev väl.



Alegria de vivir.

Alex

2008-10-13 @ 05:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0