att leva varje dag

jag har försökt leva. och jag har levt. jag lever nu
och det händer mycket saker både inom mig och i min svarta kalender.

jag tog en chans som dök upp och levde den fullt ut. jag vågade. jag provade på något jag kanske inte gjort förut. en erfarenhet rikare. för framtiden. för min resa. och samtidigt för min inre resa. små händelser får mig att växa på längre sikt. mitt liv blir rikare av allt som händer.

jag har tillbringat mycket tid med mina finaste vänner den senaste tiden. men jag saknar även andra. och ibland saknar jag även mig själv. det är svårt och hitta en balans. jag vill inte försköna saningen, utan tala om exakt hur det ligger till. ärlighet är en grundsten.

jag hade en flummig biokväll och såg "patrik 1,5". rolig och bra film och mycket popcorn. :) en annan kväll blev det öl spontant på söder. mysigt. i lördags hade jag en av mina bästa kvällar. kvällen började med att madde kom förbi och vi skulle slå in en present och hitta på ett rim, vilket gick väldigt bra. sen blev det födelsedagsfest för linnéa, vilket var kul så länge jag var där. tack för de goda favoritkakorna. sen tog jag tunnelbanan till medborgarplatsen och hamnade på klubben där massor av vänner befann sig redan. och fan vad kul det var! alla var tokfulla och tokglada. det var glädje på hög nivå och galenskap.
tack för en underbar kväll.








mitt nästa äventyr blir på torsdag, då jag drar iväg till amsterdam med ett gäng sköna människor. det kommer bli kul men jag tänker inte speciellt mycket på det eller har några förväntningar, för då brukar det bli bäst.
ett äventyr en tråkig dag i november.




och sen sker det en annan stor utveckling för mig just nu, vilket gör mig glad.
en möjlighet som jag idag tackade ja till.

det handlar om att leva. varje dag.

Kommentarer
Postat av: Angelica

du skriver så fint =)

hoppas ni får kul i ams!

pusspusspuss

2008-11-17 @ 23:01:00
URL: http://flingawashere.blogg.se/
Postat av: Syster

Tack själv för grymt sällskap i lördags!! Haha kakan och bananen...

2008-11-18 @ 17:04:41
Postat av: Maja

Heeej sötnosen! <3 Va fin du är på bilderna!



Ha det så underbart i Amsterdam! <3



:::::*

2008-11-21 @ 09:20:01
URL: http://dendansandeelefanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0