att skapa sitt liv

tänk om man kunde spela gitarr och sjunga. tänk att få skapa sin egen musik. vilken frihet. lyssna på gitarrsträngarnas ljud medans man får utlopp av sina inre känslor. jag saknar gitarrkvällarna, när jag fick tillbringa tid tillsammans med någon som faktiskt kunde spela gitarr. livemusik i sitt egna vardagsrum. instrumenten fångar mig ibland. så som jag vill att livet ska fånga mig. lyckorus. mer lyckorus, tack.

jag har bestämt mig för att sluta dricka alkohol, på ett tag. möjligtvis någon god öl tillsammans med min kära vän thomas, som jag saknar så mycket. när ska vi ses? både livet och hjärnan känns så åtdraget, som om det snart kommer bli för mycket och gå sönder. tankarna om flera olika saker tar över varandra varje minut och jag får inte en stilla ro. kommer det bli för mycket och överhettat? ibland känns det så.

det är tid för personlig terapi. jag hittade ett citat;
"det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka"

jag är glad för alla de människor jag har mött det senaste året. oavsett vad jag har för relation till er idag, så är jag glad att just ni kom in i mitt liv. jag har gått en väg tillsammans med er och skapat nya sätt att tänka och uppleva. snart har det gått ett år sen, den kvällen då allt började. en resa, som jag har fått dela med angelica. vi hade nog inte en aning om att våra liv skulle se ut som de gör idag, för ett år sen. jag är så glad att jag får ha dig i mitt liv. snart åker du iväg igen, på en ny början i ditt liv och jag hoppas verkligen du kommer få ha det underbart även om jag kommer sakna dig, mitt hjärta.

jag vill bli av med min tyngd, så jag kan visa min kärlek till er underbara människor som finns i mitt liv. men just nu kan jag inte, då mitt självförtroende ligger långt ner på havets djup. jag måste våga hoppa i och simma ner till grunden och hämta det som tynger det mest. jag försöker och försöker, men står hela tiden på kanten istället för att verkligen hoppa i. jag hoppas att dagen kommer snart, då jag verkligen vågar hoppa i och simma hela vägen ner, även fast det är tufft. hitta orken så jag inte får syrebrist och kollapsar, utan ha ett mål att komma längst ned. med vilja går allt.

jag skulle vilja sluta tänka för en sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0