mitt liv som ett pussel

jag skulle ta tiden till mig själv. till att läka mig själv. att bygga upp en stabil grund, som jag skulle kunna stå på och börja leva mitt liv. från en annan synvinkel. på ett annat sätt. men just nu vet jag inte alls vad jag håller på med. jag minns mycket väl ett sms jag fick ifrån madelene, i september. och trots att jag inte ville tro på hennes ord, så hade hon rätt. hon känner mig, som ingen annan gör. jag älskar dig. v

tiden har flygit iväg och snart är mitt absoluta favoritår 2008 slut. och vart står jag idag, mot vart jag stod i september. humörsvängningarna och tårarna är svaga, men tankarna är nästan värre. vart är jag? jag är inte där jag vill vara, iallafall. jag skulle ta tiden till mig själv, men istället har tiden hamnat på något som fått mig ännu mer förvirrad och ostabilare. jag vet inte hur jag ska göra, med något längre. jag försöker vara ärlig för att inte såra, men allt blir en soppa inom mig. när jag som nu, sitter ensam, så försöker jag komma på någon lösning men vill helst lägga hela pusslet på hyllan och ta fram det en annan dag. men vilken dag ska jag ta tag i det och faktiskt bygga det och se en bild, på riktigt?

det är många bitar som ska på plats och just nu ligger alla spridda.


en annan stor frustation just nu, är mitt boende. jag klarar inte av att bo i denna etta längre. tjugofem kvadratmeter är för litet för mig och min utveckling. jag har ingen yta att vara på, då hemmet ska vara min bas. jag vill inreda, för att få ut känslor från mitt inre. jag hittade mina färger för några månader sen och jag vill få utlopp för de. det som gjorde mig väldigt ledsen för några dagar sen, var att jag var väääldigt nära på att få en ny lägenhet. en tvåa på femtiotre kvm. men personen framför mig (som har stått i bostadskön 15 dagar (2005) längre än mig) tackade ja. jag kom alltså på plats 2 och det känns som om jag föll på mållinjen. det var så jävla nära. att jag fick så bra plats var bara en tillfällighet. men jag försöker lyssna på min mammas ord: "allting har en mening" och hoppas på att jag en vacker dag kommer få tag i en större lägenhet, gärna i bagarmossen. är det någon som vet någonting, så snäääälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0